hästen gör min nervös!

Hej! (p)
Idag har det varit en liten jobbig dag för mig. carina ringde kl 10.30 och sa att vi skulle lasta flicka kl 1 för hanna skulle träna. Ao klart kom grannarna när jag och mamma skulle åka så jag kom till stallet en halv timma försent så jag fick lite brådis! Men när vi försökt få på flicka i transpotren i ungefär 10 minuter kastar hon sig bakåt och carina följer efter! Men hon var tvungen till att släppa taget så hon rullar ner en bit i diket. Och vi hade ju repgrimman på och carina tänkte om jag släpper så kanske hon trampar på grimskaftet och stannar sig själv! Men hon sticker mer i paddocken och skenar runt där en går carina ner men flicka springen imot henne men sen ser flicka att hon verkligen inte kommer förbi och tvärvänder och springer tillbaka till paddocken. Sen så hoppar hon över staketet och ut på vägen jag springer och får stoppa trafiken och sen ta flicka! Sen gick det bra när vi skulle lasta henne igen! sen stack vi till träningen och hon var GÖRA svettig! och sadel jorden hade suttit fel så hon har fått ungefär fått en brännskada på varje sida. Så vi får rida men fårull på sadeljorden!
här är en lite kenpig förklaring!
hoppas ni fattar!

Kommentarer

Design av: t e a m i s l a n d s . b l o g g . s e
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback